JAKIE CZĘŚCI WYBRAĆ

Samochód jak każde urządzenie o złożonej budowie wcześniej czy później ulega awarii, stawiając nas przed poważnym dylematem, jakich części użyć do jego naprawy?
Czy postawić na naprawę częściami nowymi, zyskując praktycznie absolutną pewność ich długiej żywotności i bezawaryjności, ale kosztem wysokiej ceny?, czy może wybrać rozwiązanie bardziej ryzykowne, kupując części używane, o mniej pewnym pochodzeniu, ale znacznie lepszej cenie?

Jest to o tyle istotne, że różnica w cenie, w zależności od usterki może być bardzo duża i w znaczącym stopniu uszczuplić nam budżet przeznaczony na taką naprawę.
Jeśli chodzi o części nowe, dostęp do nich nie stanowi zasadniczo żadnego problemu a jedyny dylemat z którym przyjdzie nam się zmierzyć to wyszukanie ich w najkorzystniejszej cenie.
Natomiast w wypadku części używanych sprawa jest nieco bardziej złożona. Oprócz znalezienia odpowiedniego punktu sprzedaży takiego jak auto złom, stacja demontażu pojazdów czy szrot samochodowy, musimy również trafić na poszukiwany przez nas element oraz sprawdzić jego stan techniczny, co w wypadku niektórych części samochodowych nie jest sprawą łatą. Często w takich wypadkach najlepiej kierować się doborem odpowiednio wyspecjalizowanego punktu sprzedaży, może to być szrot specjalizujący się w demontażu samochodów i wykonujący złomowanie aut, lub po prostu komis samochodowy czy też skupach aut uszkodzonych. Tego typu firmy często prowadzą działalność wiązaną lub ściśle ze sobą współpracują, przez co jest duże prawdopodobieństwo nie tylko znalezienia poszukiwanej części, ale uzyskania gwarancji na jej sprawność.

Stawiając więc na części używane, z dobrego źródła mamy szanse trafić na element który spełni nasze oczekiwania i pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy, jednak należy pamiętać iż stosowanie takich części może być dobrym rozwiązaniem w wypadku aut kilku lub kilkunastoletnich, jednak w wypadku aut nowych korzystniejsze będzie postawienie jednak na części nowe, zakładamy bowiem, że samochód ma nam służyć jeszcze w miarę długo, a element o sporym zużyciu pracujący w środowisku części nowych, staje się słabym ogniwem które może skutkować poważniejszą awarią.