Magia dobrej reklamy polega na tym, że potrafi ona nas przekonać do zakupu czegoś co jest nam zupełnie zbędne. Jednak po opadnięciu pierwszych emocji, pojawia się chłodna kalkulacja i często zastanawiamy się do czego tak naprawdę było nam to potrzebne. Oczywiście mówimy tu o dobrej reklamie, która przyciągnie naszą uwagę. Często jest tak, ze do reklamy przekonujemy się, pozornie nie zwracając na nią uwagi. Zostają nam w pamięci jakieś niewielkie jej fragmenty, jednak okazuje się, że jest to wystarczające.
Reklama firm opiera się właśnie o uchwycenie tej naszej uwagi, nawet cząstkowej i zapamiętaniu przez nas po prostu loga firmy i głównego przesłania, czyli tego co nam oferuje. Często odbywa się to poprzez kojarzenie jakiś zabawnych lub ekscytujących elementów z jej przekazu. Odpowiednio częste jej powielanie z czasem zmusi nas do podświadomego wracania do jej treści i przekazu. To sprawia, ze potrzebując usługi z danego zakresu, wybierzemy właśnie ta firmę, której np. logo utkwiło nam w pamięci. Robimy to nie całkiem świadomie, przekonani, że jeśli coś znamy, to znaczy, że jest to dobre. Nawet wtedy, gdy tak naprawdę znamy jakąś firmę jedynie przez zapamiętanie jej wizualnej identyfikacji. Prezentacja firm skupia się właśnie na tym by jak najskuteczniej utrwalić w naszej świadomości wizualizacje poprzez system skojarzeń, czyli logo i produktu z nim kojarzonego. Często jakiś bardzo charakterystycznych element takiej reklamy spaja całość, wiążąc ją i identyfikując z producentem.
Dzięki temu sami nie wiemy kiedy przekonujemy się do usług czy oferty tej firmy. Manipulacja naszą świadomością jest dla firm bardzo kosztowna jednak efekt, a w powiązaniu z nim zwiększone zyski, dobrze to amortyzują. Najskuteczniej przekonują nas reklamy telewizyjne czy internetowe, gdzie mamy dźwięk połączony z obrazem, w radiu, reklama działa trochę inaczej, może trochę mniej skutecznie, większość z nas jest jednak wzrokowcami. Firmy dobrze o tym wiedzą, dlatego kampanie reklamowe są odpowiednio ukierunkowane i prowadzone, często jesteśmy wręcz przytłaczani na ulicach ogromnymi bilbordami ustawianymi przy drogach, gdzie możemy je podziwiać codziennie w drodze do pracy. Tak więc trudno nie zapamiętać firmy, której reklamę widujemy tak często.